مقدمهای بر نوآوری در محصول و فرایند
|
ماریوس تی.اچ میوز*، چارلز ادکوئیست، معصومه پورجعفری مقدم |
|
|
چکیده: (13456 مشاهده) |
این مقاله ابتدا به تعریف نوآوری میپردازد و چند نوع طبقهبندی علمی شامل نوآوری محصول- نوآوری فرآیند، نوآوری بنیادی- نوآوری افزایشی، نوآوری معمارگرایانه- نوآوری ناظر بر اجزاء را تعریف کرده و نمونههایی از آنها را معرفی مینماید، سپس به مقایسه الگوهای نوآوری در داخل اروپا، بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده پرداخته و با بیان مؤلفههای نوآوری (عوامل بازاری و غیربازاری)، تنوع آنها، ارتباط آنها در یک سیستم نوآوری و محیطی که نوآوری در آن ظاهر میشود به این سؤال که چه عواملی اعم از نهادها، سازمانها، قوانین تنظیم محیطی، دولتها، سیاستها و فعالیتهای آنها و... شدت نوآوری را تعیین میکنند، پاسخ میدهد.
|
|
واژههای کلیدی: نوآوری فرایند، نوآوری معمارگرایانه، سیستم نوآورانه، نوآوری افزایشی |
|
متن کامل [PDF 522 kb]
(15420 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|