[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 7 و 8 - ( مهر و آبان 1389 ) ::
جلد 10 شماره 7 و 8 صفحات 87-106 برگشت به فهرست نسخه ها
مقدمه‌ای بر نوآوری در محصول و فرایند
ماریوس تی.اچ میوز*، چارلز ادکوئیست، ترجمه: معصومه پورجعفری مقدم
چکیده:   (10350 مشاهده)
این مقاله ابتدا به تعریف نوآوری می‌پردازد و چند نوع طبقه‌بندی علمی شامل نوآوری محصول- نوآوری فرآیند، نوآوری بنیادی- نوآوری افزایشی، نوآوری معمارگرایانه- نوآوری ناظر بر اجزاء را تعریف کرده و نمونه‌هایی از آنها را معرفی می‌نماید، سپس به مقایسه الگوهای نوآوری در داخل اروپا، بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده پرداخته و با بیان مؤلفه‌های نوآوری (عوامل بازاری و غیربازاری)، تنوع آنها، ارتباط آنها در یک سیستم نوآوری و محیطی که نوآوری در آن ظاهر می‌شود به این سؤال که چه عواملی اعم از نهادها، سازمان‌ها، قوانین تنظیم محیطی، دولت‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌های آنها و... شدت نوآوری را تعیین می‌کنند، پاسخ می‌دهد.
واژه‌های کلیدی: نوآوری فرایند، نوآوری معمارگرایانه، سیستم نوآورانه، نوآوری افزایشی
متن کامل [PDF 522 kb]   (7726 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1391/6/18 | انتشار: 1389/7/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


تی.اچ میوز ماریوس، ادکوئیست چارلز، پورجعفری مقدم معصومه. مقدمه‌ای بر نوآوری در محصول و فرایند. مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). 1389; 10 (7 و 8) :87-106

URL: http://ejip.ir/article-1-208-fa.html



دوره 10، شماره 7 و 8 - ( مهر و آبان 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی Monthly Quarterly Journal of Economic Research and Policies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4241