هدف اساسی این پژوهش بررسی تبیین رابطه میان رفتار سرمایهگذاران در کسبوکار سنتی و الکترونیکی در بازار رقابتی بورس اوراق بهادار است. جامعه آماری این پژوهش را سرمایهگذاران کسبوکارهای سنتی و الکترونیک، در بازار بورس تشکیل میدهند.روش نمونهگیری به صورت نمونهگیری در دسترس است. در تحقیقات همبستگی برای هر متغیر پیش بین حداقل به 50 نمونه نیاز داریم. با توجه به این که سه متغیر رفتار خرید، رفتار فروش و خروج از بورس مورد بررسی قرار میگیرند حجم نمونه پژوهش حاضر 150 نفر است. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است. این پرسشنامه سه بعد رفتار خرید، فروش و خروج از بورس سرمایهگذاران را مورد سنجش قرار میدهد که پایایی و روایی مورد تأیید اساتید و خبرگان در این زمینه قرار گرفت. اعتبار این پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 0.85 به دست آمد. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که در فرضیههای پژوهش «میان رفتار خرید سرمایهگذاران در کسبوکار سنتی و الکترونیکی رابطه وجود دارد. میان رفتار فروش سرمایهگذاران در کسبوکار سنتی و الکترونیکی رابطه وجود دارد. میان خروج از بورس سرمایهگذاران در کسبوکار سنتی و الکترونیکی رابطه وجود دارد.» در نتیجه تمام فرضیههای پژوهش مورد تأیید قرار گرفتند