:: دوره 15، شماره 5 و 6 - ( مجله اقتصادي 1394 ) ::
جلد 15 شماره 5 و 6 صفحات 82-65 برگشت به فهرست نسخه ها
درگیری ذهنی و تاثیر آن در انتخاب برند توسط مشتری
حافظ امرایی*، فروزان قلی پور، دکتر محمد رضا کریمی علویچه
وزارت دارایی ، hafez1357@gmail.com
چکیده:   (5874 مشاهده)

چکیده از آنجایی که امروزه، مشکلی که شرکت ها با آن مواجه هستند کمبود کالا نیست بلکه کمبود مشتریان است، لذا شناخت مشتریان و درک رفتار مصرف کننده بسیار مهم می باشد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده توصیفی پیمایشی می باشد و برای گرد آوری داده ها از پرسش نامه استفاده شد. جامعه مورد مطالعه، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1393 فرض شده است ، با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 384 تعیین گردید. فرضیه های این پژوهش، بر اساس داده های جمع آوری شده و با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری(ESM) و به کمک نرم افزار اموس(AMOS) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج مربوط به ضرایب استاندارد(ضریب مسیر) و مقدار آماره ی تی(t-value) متغیرهای مدل پژوهش در آموس مورد تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد، متغیر های در گیری ذهنی مصرف کننده باعث می شود، که او به واسطه ی آن ها برند را شناسایی کرده و این گونه ارزش ادراک شده وی از آن برند افزایش یابد. و درواقع بین پنج پروفایل درگیری ذهنی رابطه مستقیم وجود دارد که خود درگیری ذهنی با با ادراک مشتری و در نهایت انتخاب برند رابطه مستقیم دارد.

واژه‌های کلیدی: کلید واژه: درگیری ذهنی، انتخاب برند، تصویر ذهنی، رفتار مصرف کننده، ارزش ادراک شده.
متن کامل [PDF 347 kb]   (6519 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/5/27 | پذیرش: 1394/8/3 | انتشار: 1394/8/3


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 5 و 6 - ( مجله اقتصادي 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها