[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 14، شماره 11 و 12 - ( مجله اقتصادي 1393 ) ::
جلد 14 شماره 11 و 12 صفحات 108-93 برگشت به فهرست نسخه ها
جایگاه و نقش بازاریابی رابطه‌مند در بخش خدمات آموزشی
مجتبی امیری، مصطفی حسان*، عاطفه حسینی مکارم
دانشگاه تهران ، mhesan@ut.ac.ir
چکیده:   (6135 مشاهده)
در دهه‌های اخیر با افزایش رقابت در بازارها، سازمان‌ها به اهمیت رضایت مشتریان خود واقف شده‌ و به این نکته پی برده‌اند که حفظ مشتریان فعلی خودشان به‌مراتب از جذب مشتریان جدید کم‌هزینه‌تر می‌باشد. محیط متغیر کنونی موجب شده است که مؤسسات و شرکت‌های تولیدی و خدماتی بیشتر بر روی مشتریان و رقابت متمرکز شوند، شرکت‌ها می‌بایست بر تعاملاتشان با مشتریان نظارت داشته باشند و با ارزش‌آفرینی برای آنها از طریق درک درست نیازهایشان موجبات رضایتمندی آنها را فراهم نمایند. در مورد مفهوم حفظ مشتری، بازاریابی رابطه‌مند روش خوبی برای دستیابی به این هدف است و با آن می‌توان مشتریان قبلی را حفظ کرد و از طریق وفاداری آنها سودآوری شرکت را بهبود بخشید. تحقیق حاضر به شناسایی نقش و جایگاه بازاریابی رابطه‌مند در مؤسسات خدمات آموزشی می‌پردازد. محقق در این زمینه مطالعاتی را در منابع ثانویه از جمله پایان‌نامه‌ها و مقالات لاتین انجام داده است.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی، بازاریابی رابطه‌مند، خدمات، حفظ مشتریان
متن کامل [PDF 312 kb]   (5019 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/10/15 | پذیرش: 1393/12/11 | انتشار: 1393/12/11
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


امیری مجتبی، حسان مصطفی، حسینی مکارم عاطفه. جایگاه و نقش بازاریابی رابطه‌مند در بخش خدمات آموزشی . مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). 1393; 14 (11 و 12) :93-108

URL: http://ejip.ir/article-1-714-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 11 و 12 - ( مجله اقتصادي 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی Monthly Quarterly Journal of Economic Research and Policies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645