در دهههای اخیر با افزایش رقابت در بازارها، سازمانها به اهمیت رضایت مشتریان خود واقف شده و به این نکته پی بردهاند که حفظ مشتریان فعلی خودشان بهمراتب از جذب مشتریان جدید کمهزینهتر میباشد. محیط متغیر کنونی موجب شده است که مؤسسات و شرکتهای تولیدی و خدماتی بیشتر بر روی مشتریان و رقابت متمرکز شوند، شرکتها میبایست بر تعاملاتشان با مشتریان نظارت داشته باشند و با ارزشآفرینی برای آنها از طریق درک درست نیازهایشان موجبات رضایتمندی آنها را فراهم نمایند. در مورد مفهوم حفظ مشتری، بازاریابی رابطهمند روش خوبی برای دستیابی به این هدف است و با آن میتوان مشتریان قبلی را حفظ کرد و از طریق وفاداری آنها سودآوری شرکت را بهبود بخشید. تحقیق حاضر به شناسایی نقش و جایگاه بازاریابی رابطهمند در مؤسسات خدمات آموزشی میپردازد. محقق در این زمینه مطالعاتی را در منابع ثانویه از جمله پایاننامهها و مقالات لاتین انجام داده است.
امیری مجتبی، حسان مصطفی، حسینی مکارم عاطفه. جایگاه و نقش بازاریابی رابطهمند در بخش خدمات آموزشی . مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). 1393; 14 (11 و 12) :93-108