[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 14، شماره 9 و 10 - ( مجله اقتصادي 1393 ) ::
جلد 14 شماره 9 و 10 صفحات 40-31 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر استفاده از خدمات الکترونیکی بر رضایت مؤدیان مالیاتی
مسعود عزیزی روشن*
اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه ، massood.azizi@gmail.com
چکیده:   (6393 مشاهده)
یک نظام مالیاتی هنگامی می‌تواند به اهداف خود دست یابد که همراهان اصلی اجرای آن یعنی مردم را با خود هماهنگ سازد. هر اقدامی که رضایت بیشتر پرداخت‌کنندگان مالیات را در پی داشته باشد، کارایی نظام مالیاتی را نیز ارتقا خواهد بخشید. دولتمردان کشورمان نیز در سال‌های اخیر برای افزایش درآمدهای مالیاتی و همچنین بهبود تمکین مالیاتی در جامعه طرح‌های گوناگونی را اجرا نموده‌اند. روی آوردن به روش‌های گوناگون برای بهبود خدمات اطلاع‎رسانی و تسهیل پرداخت مالیات از جمله این اقدامات می‌باشد. این مطالعه با مطرح کردن خدمات غیرحضوری و اینترنتی، خدمات پرداخت‌ الکترونیکی و رسانه‌های گروهی به‌عنوان عوامل اثرگذار، در پی بررسی اثر آنها بر رضایت مؤدیان مالیاتی می‌باشد. به این منظور در تحقیق حاضر جامعه طلافروشان شهر کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته‌اند که جمعیتی در حدود 600 نفر را شامل می‌شود. جهت گردآوری اطلاعات 74 پرسشنامه بر اساس طیف لیکرت به‌طور تصادفی از این افراد جمع‌آوری و از داده‌های آنها استفاده شده است. خروجی‌های نرم‌افزار ضریب آلفای کرونباخ را بیش از 70 درصد نشان می‌دهد. نتایج بررسی‌ها با استفاده از رگرسیون خطی نشان‌دهنده آن است که هر سه عامل یاد شده اثر مثبت و معناداری بر رضایت مؤدیان مالیاتی دارند.
واژه‌های کلیدی: خدمات پرداخت الکترونیکی، خدمات غیرحضوری و اینترنتی، رسانه‌های گروهی، رضایت مؤدیان مالیاتی.
متن کامل [PDF 272 kb]   (2455 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/9/6 | پذیرش: 1393/10/21 | انتشار: 1393/10/21
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


عزیزی روشن مسعود. بررسی تأثیر استفاده از خدمات الکترونیکی بر رضایت مؤدیان مالیاتی. مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). 1393; 14 (9 و 10) :31-40

URL: http://ejip.ir/article-1-707-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 9 و 10 - ( مجله اقتصادي 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی Monthly Quarterly Journal of Economic Research and Policies
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645