[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: جستجو ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
:: دوره 11، شماره 9 و 10 - ( آذر و دی 1390 ) ::
جلد 11 شماره 9 و 10 صفحات 190-181 برگشت به فهرست نسخه ها
مقدمه‌ای بر اصول سیاست رقابتی
احمد صدرایی‌جواهری*
، sadraei@shirazu.ac.ir
چکیده:   (9639 مشاهده)
این مطالعه به بررسی نظریه‌های مطرح در زمینه نحوه ایجاد و حفظ فضای رقابت سالم اقتصادی میان بنگاه‌ها می‌پردازد. دراین زمینه، سه رویکرد شامل رویکرد ساختاری، رویکرد رفتاری و رویکرد عملکردی مورد بررسی قرار گرفته است. رویکرد ساختاری به عنصر ساختار بازار به عنوان عامل تعیین‌کننده فضای رقابتی توجه دارد در حالی‌که رویکرد رفتاری موضوع نحوه رفتار بنگاه‌ها را در این زمینه با اهمیت قلمداد می‌نماید. رویکرد عملکردی نیز با تکیه بر ارزیابی عملکرد بازار فضای رقابتی بازار را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این مطالعه اجزاء اصلی قانون رقابت نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
واژه‌های کلیدی: سیاست رقابتی، قانون رقابت، ساختار بازار، قدرت بازاری
متن کامل [PDF 243 kb]   (2748 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


صدرایی‌جواهری احمد. مقدمه‌ای بر اصول سیاست رقابتی. مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). 1390; 11 (9 و 10) :181-190

URL: http://ejip.ir/article-1-172-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 9 و 10 - ( آذر و دی 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی Monthly Quarterly Journal of Economic Research and Policies
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4692