[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 22، شماره 1 و 2 - ( مجله اقتصادی 1401 ) ::
جلد 22 شماره 1 و 2 صفحات 133-101 برگشت به فهرست نسخه ها
کارآمدی سازو کارهای ایجاد شده توسط دست اندرکاران آموزش و پرورش گیلان در دستیابی به شاخص های توسعه ، خودکفایی و پیشرفت براثر تحریم
احمد هدایت پناه شالدهی، داوود مصطفی پور*
آموزش و پرورش ، mostfapour.d@gmail.com
چکیده:   (1007 مشاهده)
هدف اصلی این تحقیق، کارآمدی سازوکارهای ایجادشده توسط دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش، در دستیابی به شاخص‌های توسعه، خودکفایی و پیشرفت در ساحت اقتصادی و حرفه‌ای در اثر تحریم از دیدگاه مدیران مدارس گیلان است. روش تحقیق از نوع نسبتاً ترکیبی است، نمونه آماری در بخش کیفی 18 نفر و در بخش کمّی 521 نفر بود. برای تهیه ابزار، از جلسات کانونی استفاده شد. ابزار مورد نظر، پرسشنامه‌ای مشتمل بر 46 پرسش، حول اهداف و فرضیه‌های تحقیق بر مبنای ساحت‌های سند تحول بنیادین و سازوکارهای انجام‌شده در اثر تحریم و 16 پرسش در زمینه اطلاعات اقتصادی درباره کشور حول برخی شاخص‌ها طراحی گردید. برای نمونه‌گیری کیفی این طرح، از روش هدفمند مطلوب و در بخش کمّی از روش نمونه‌گیری احتمالی استفاده شد. از روش‌های آماری همانند آمار توصیفی و آمار استنباطی نا پارامتریک مثل آزمون من ویتنی و خطای استاندارد غیرفاصله‌ای استفاده گردید. مهم‌ترین نتایج حاصله این است که مدیران مدارس گیلان، به کارآمدی سازوکارهای ایجادشده در استان به میزان 89.6 درصد باور داشتند. مقایسه نشان داد بین کارآمدی سازوکارهای ایجادشده توسط دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش در دستیابی به شاخص‌های توسعه خودکفایی و پیشرفت در اثر تحریم از دیدگاه مدیران زن و مرد گیلان تفاوت معنی‌داری وجود دارد.
 
واژه‌های کلیدی: تحریم، توسعه، کار آمدی، آموزش و پرورش، گیلان
متن کامل [PDF 973 kb]   (95 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/5/25 | پذیرش: 1402/3/8 | انتشار: 1401/2/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


هدایت پناه شالدهی احمد، مصطفی پور داوود. کارآمدی سازو کارهای ایجاد شده توسط دست اندرکاران آموزش و پرورش گیلان در دستیابی به شاخص های توسعه ، خودکفایی و پیشرفت براثر تحریم. مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). 1401; 22 (1 و 2) :101-133

URL: http://ejip.ir/article-1-1221-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 1 و 2 - ( مجله اقتصادی 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی Monthly Quarterly Journal of Economic Research and Policies
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4652