[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: جستجو ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
:: دوره 20، شماره 7 و 8 - ( مجله اقتصادی 1399 ) ::
جلد 20 شماره 7 و 8 صفحات 39-5 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثر بر اعتماد سازی در صنعت بیمه (مطالعه موردی بیمه دانا)
مرجان حبیبی*، مهدی احراری
بیمه دانا ، habibi_marjan@yahoo.com
چکیده:   (2093 مشاهده)
اعتماد شیوه ضروری و اجتناب‌ناپذیر زندگی اجتماعی است و رکنی تأثیرگذار در زمینه موفقیت و سیاست‌گذاری در عرصه اجتماعی قلمداد می‌شود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش عوامل مؤثر بر اعتمادسازی در صنعت بیمه است. این پژوهش به روش پیمایشی صورت گرفته است و با استفاده از ابزار پرسشنامه، داده‌های موردنظر جمع‌آوری شده‌اند. جامعه آماری این پژوهش، بیمه‌گذاران عمده طرف قرارداد با شرکت بیمه دانا هستند که تعدادی از آن‌ها به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار spss استفاده شده است. یافته‌های این پژوهش حاکی از این است که میان رضایتمندی مشتری از کالا و خدمات و کیفیت خدمات ارائه‌شده با اعتماد همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد، نتایج تحلیل رگرسیونی نشان می‌دهد که 21 درصد از تغییرات متغیر وابسته (اعتماد) از طریق تبیین متغیرهای مستقل شامل رضایتمندی مشتری از کالا و خدمات، کیفیت خدمات، رفتار اخلاقی فروشنده و مشارکت تبیین می‌شود. ضریب استاندارد مبین این امر است که متغیر رضایتمندی مشتریان از کالا و خدمات با ضریب تأثیر استاندارد رگرسیونی 338/0 دارای بیشترین قدرت پیش‌بینی کنندگی و تبیین‌کنندگی نسبت به مسئله اعتماد است.
واژه‌های کلیدی: اعتماد، بیمه، کیفیت خدمات، رضایت مندی، رفتار اخلاقی فروشنده
متن کامل [PDF 1123 kb]   (444 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


حبیبی مرجان، احراری مهدی. عوامل موثر بر اعتماد سازی در صنعت بیمه (مطالعه موردی بیمه دانا). مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). 1399; 20 (7 و 8) :5-39

URL: http://ejip.ir/article-1-1159-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 7 و 8 - ( مجله اقتصادی 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی Monthly Quarterly Journal of Economic Research and Policies
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4692