در مقاله حاضر اثرگذاری عواملی همچون کیفیت ادراکشده، آگاهی، وفاداری و تداعی بر ارزش ویژه نشان تجاری بانکهای خصوصی ارومیهمورد بررسی قرار گرفته است. روش نمونهگیری به صورت نمونهگیری در دسترس (اتفاقی) بوده و حجم جامعه مشتریان بانک بر اساس فرمول کوکران 384 نفر برآورد گردیده است. نتایج حاصل از بررسی آزمون فرضیات با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری، دو فرضیه از چهار فرضیه مطرحشده را تأیید میکند. بر این اساس، کیفیت ادراکشده و آگاهی از نشان تجاری اثر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه نشان تجاری بانکهای خصوصی ارومیه دارند. در همین راستا پیشنهاد میشود که بانکهای مذکور تدابیری در جهت بالا بردن ارزیابی ذهنی مشتریان نسبت به خدمات ارائهشده و همچنین افزایش سطح آگاهی مشتریان جهت بازشناسی و یادآوری نشان تجاری اتخاذ کنند.
برومند یونس، محمدپور زهرا. شناسایی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه نشان تجاری در صنعت بانکداری
(مطالعه موردی: بانکهای خصوصی ارومیه)
. مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). ۱۳۹۶; ۱۷ (۱۱ و ۱۲) :۱۴۳-۱۵۹