[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: جستجو ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
:: دوره ۱۷، شماره ۱۱ و ۱۲ - ( مجله اقتصادی ۱۳۹۶ ) ::
جلد ۱۷ شماره ۱۱ و ۱۲ صفحات ۱۵۹-۱۴۳ برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه نشان تجاری در صنعت بانکداری (مطالعه موردی: بانک‌های خصوصی ارومیه)
یونس برومند*، زهرا محمدپور
، y.brumand@yahoo.com
چکیده:   (۴۶۹۵ مشاهده)
در مقاله حاضر اثرگذاری عواملی همچون کیفیت ادراک‌شده، آگاهی، وفاداری و تداعی بر ارزش ویژه نشان تجاری بانک‌های خصوصی ارومیه مورد بررسی قرار گرفته است. روش نمونه‌گیری به‌ صورت نمونه‌گیری در دسترس (اتفاقی) بوده و حجم جامعه مشتریان بانک بر اساس فرمول کوکران 384 نفر برآورد گردیده است. نتایج حاصل از بررسی آزمون فرضیات با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری، دو فرضیه از چهار فرضیه مطرح‌شده را تأیید می‌کند. بر این اساس، کیفیت ادراک‌شده و آگاهی از نشان تجاری اثر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه نشان تجاری بانک‌های خصوصی ارومیه دارند. در همین راستا پیشنهاد می‌شود که بانک‌های مذکور تدابیری در جهت بالا بردن ارزیابی ذهنی مشتریان نسبت به خدمات ارائه‌شده و همچنین افزایش سطح آگاهی مشتریان جهت بازشناسی و یادآوری نشان تجاری اتخاذ کنند.
واژه‌های کلیدی: آگاهی از نشان تجاری، ارزش ویژه نشان تجاری، کیفیت ادراک‌شده، معادلات ساختاری.
متن کامل [PDF 804 kb]   (۶۷۱ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


برومند یونس، محمدپور زهرا. شناسایی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه نشان تجاری در صنعت بانکداری (مطالعه موردی: بانک‌های خصوصی ارومیه) . مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). ۱۳۹۶; ۱۷ (۱۱ و ۱۲) :۱۴۳-۱۵۹

URL: http://ejip.ir/article-۱-۱۰۳۳-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 11 و 12 - ( مجله اقتصادی 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی Monthly Quarterly Journal of Economic Research and Policies
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4692