2
مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي)
3
Literature & Humanities
http://ejip.ir
1
admin
9
10
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1394
5
1
gregorian
2015
8
1
15
5
online
1
fulltext
fa
درگیری ذهنی و تاثیر آن در انتخاب برند توسط مشتری
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p>چکیده از آنجایی که امروزه، مشکلی که شرکت ها با آن مواجه هستند کمبود کالا نیست بلکه کمبود مشتریان است، لذا شناخت مشتریان و درک رفتار مصرف کننده بسیار مهم می باشد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده توصیفی پیمایشی می باشد و برای گرد آوری داده ها از پرسش نامه استفاده شد. جامعه مورد مطالعه، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1393 فرض شده است ، با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 384 تعیین گردید. فرضیه های این پژوهش، بر اساس داده های جمع آوری شده و با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری(ESM) و به کمک نرم افزار اموس(AMOS) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج مربوط به ضرایب استاندارد(ضریب مسیر) و مقدار آماره ی تی(t-value) متغیرهای مدل پژوهش در آموس مورد تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد، متغیر های در گیری ذهنی مصرف کننده باعث می شود، که او به واسطه ی آن ها برند را شناسایی کرده و این گونه ارزش ادراک شده وی از آن برند افزایش یابد. و درواقع بین پنج پروفایل درگیری ذهنی رابطه مستقیم وجود دارد که خود درگیری ذهنی با با ادراک مشتری و در نهایت انتخاب برند رابطه مستقیم دارد.</p>
کلید واژه: درگیری ذهنی, انتخاب برند, تصویر ذهنی, رفتار مصرف کننده, ارزش ادراک شده.
65
82
http://ejip.ir/browse.php?a_code=A-10-541-1&slc_lang=fa&sid=1
حافظ
امرایی
hafez1357@gmail.com
10031947532846001678
10031947532846001678
Yes
وزارت دارایی
فروزان
قلی پور
foro.gholipour@yahoo.com
10031947532846001679
10031947532846001679
No
دکتر محمد رضا
کریمی علویچه
karimi@atu.ac.ir
10031947532846001680
10031947532846001680
No