بازار از اساسیترین مفاهیم در علم اقتصاد است. از این رو، شناخت دقیق بازار پیشنیاز هر بررسی و تحلیل اقتصادی میباشد. در ادبیات اقتصادی روشهای متعددی جهت تعریف ابعاد بازار مطرح شده است. این مطالعه به بررسی یکی از روشهای کاربردی تعریف بازار تحت عنوان آزمون انحصارگر فرضی میپردازد. این روش برای تعریف بعد کالایی و جغرافیایی بازار کاربرد دارد. این آزمون بر اساس پرسش از فعالان اقتصادی در یک بازار بنا شده است. در این آزمون، واکنش فعالان اقتصادی به تغییر قیمت نقش اساسی را در تعریف مرز کالایی و جغرافیایی بازار ایفا میکند. انجام دقیق این آزمون نیازمند توجه به نکات ویژهای میباشد که در این مطالعه به بررسی و شرح آنها میپردازیم.
An Introduction to Market Definition Based on Hypothetical Monopolist Test . 3 2012; 12 (7 and 8) :67-74 URL: http://ejip.ir/article-1-471-fa.html
صدراییجواهری احمد، Sadraei Javaheri Ahmad. درآمدی بر نظریه تعریف بازار بر اساس آزمون انحصارگر فرضی . مجله اقتصادي (دوماهنامه بررسي مسائل و سياستهاي اقتصادي). 1391; 12 (7 و 8) :67-74