:: دوره 9، شماره 89 و 90 - ( فروردین و اردیبهشت 1388 ) ::
جلد 9 شماره 89 و 90 صفحات 42-17 برگشت به فهرست نسخه ها
گسترش کارآفرینی میان زنان
فاطمه احمدی*، سمیه عالیشوندی
چکیده:   (13553 مشاهده)
زنان بیش از 49 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و بیش از 11 درصد آنها از نظر اقتصادی فعال می‌باشند. کشور ما دارای جمعیتی جوان است که این امر سرمایه‌ای ارزنده در اختیار برنامه‌ریزان کشور قرار داده است. از سوی دیگر تمایل زنان و دختران به تحصیلات دانشگاهی در سالهای اخیر افزایش یافته و بیش از 65 درصد ورودی دانشگاهها را دختران به خود اختصاص داده‌اند. توسعه کارآفرینی در شرایط امروز به عنوان یکی از بهترین راههای ایجاد اشتغال است. در این تحقیق سعی شده است ابتدا با تبیین کارآفرینی در بین زنان و ذکر آمار موجود، وضعیت زنان ایران از نظر توانایی و قدرت کارآفرینی بررسی شود و سپس به آثار کارآفرینی زنان در صورت بروز کامل و ثمردهی منتظم آن پرداخته شده است.
واژه‌های کلیدی: کارآفرینی، زن، اشتغال، اقتصاد
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1391/6/20 | انتشار: 1388/1/26


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 89 و 90 - ( فروردین و اردیبهشت 1388 ) برگشت به فهرست نسخه ها